2011-04-30

Hej!

igårkväll var det bakstuga här, jag bakade havrflarn, snoddas och kladdkakemuffins.. det luktade gott av smetarna men jag smakade inte någonting alls..jag skulle må så otroligt dåligt av att smaka någonting. Detsved till på mitt finger en vända då stoppade jag in det i munnen och det smakade som att salt kommit på mina spruckna nagelband.. jag kunde inte ens svälja det så jag gick och spottade.. dåligt samvete skulle jag minsann få! för den delen hade jag itne använt salt, tror jag :S jag har ju i och för sig inte smakat kakorna :P I eftermiddag ska vi till Patrics syster med familj och bjuda på fika och ikväll blir det att umgås med Patrics vänner..

Vi ska snart ut på vår andra joggingrunda men först vill jag visa och förklara ett problem som jag har.. Jag hade nämligen bestämt mig för att sluta äta på helfart till den 26 maj, men eftersom jag varit sjuk och andra komplikationer så har inte viktnedgången gått som jag tänkt mig.. Jag kanske hade för höga mål..Iallafall så ändrade jag mig och ska äta på helfart tills midsommar, skulle vi inte bort i midsommar så hade jag nog fortsatt med helfart men det känns som att jag har varit på så många tillställningar där det sociala och maten spelar in så jag vill unna mig i midsommar..jag kanske inte orkar längre?

Men nu eller jag har funderat och ändrat och vridit länge så funderar jag på om det är värt det eller om det bara är en rädsla inifrån.. Jag funderar på att istället för att äta helfart 15 veckor tills midsommar så äter jag helfart 21 veckor till 1 augusti och har då nått min målvikt. Jag hade tänkt att om jag äter 15 veckor så njuter jag i sommar och lär mig hålla den vikten och sen efter min utlandsresa 6 september-13 september kör en runda på helfart i 5 veckor och sedan når min målvikt. Men då är vi ända inne i mitten av oktober…

Så jag har gjort en liten uträkning med min hittills genomsnittliga nedgång och ett exempel med 2 hekto mindre..

15 veckor – måndagen den 20 juni

2,2 kg/veckan * 15 veckor = 33 kg

2,0 kg/veckan * 15 veckor = 30 kg

 

Alternativt

21 veckor – måndagen den 1 augusti

2,2 kg/veckan * 21 veckor = 46,2 kg

2,0 kg/veckan * 21 veckor = 42 kg

 

Varför jag funderar på att köra 21 veckor är för att jag vet om jag ska jobba åt min m&p i sommar så kommer det blir mycket skitmat, en korv då, en pizza då, en restaurang då och jag är sjukt rädd för att tappa kontrollen.. jag vet hur lätt det är mitt uppe i allt slit att köpa en godisbit för att hålla blodsockret uppe och orka med.. jag kan i och för sig ha shakes med mig till mellanmål men jag är i alla fall rädd..Så då tänker jag att jag kör på och når min målvikt samtidigt som att jag vill verkligen inte äta shakes i midsommar, trots att jag vet att det inte är något speciellt så men ändå.. Jag har knepat ihop en plus och minus sida med 15 veckor vs 21 veckor.

15 veckor

+ grilla i sommar och njuta av det sociala sällskapet utan att känna mig tråkig

+ jag kan känna efter om det är 10 kilo mindre än 20 kilo mindre som jag vill väga och efter det välja om jag ska äta shakes i 5 eller 10 veckor efter min utlandsresa

- Mycket resa runt = kan bli mycket skräpmat

21 veckor

+ når min målvikt snabbare

+ slipper undan eventuell skräpmat (gör det enkelt för mig)

- missar grillkvällar och vad sommaren har att erbjuda, jag missar dem inte men jag kommer känna mig tråkig och osocial.

- orkar jag?

 

Vad tycker ni att jag ska göra? Kanske svårt för er att säga.. just nu så funderar  jag på att vänta in midsommar och se då hur jag känner..det är ju trots allt några veckor kvar och mycket kan hända med min kropp..För den delen, om jag har låt säga 10 kilo fett på kroppen som jag vill gå ner, om jag kör mega mycket rörelseglädje är det lätt eller svårt att bli av med de fettet och omvandla till muskler?

Det var dagens problem!

Hoppas jag hittar en motiverande och superbra lösning på detta, nu ska vi ut på joggingtur!

CIAO!

 


2011-04-29

igår var vi ute på vår första runda med programmet -från soffan till 5 km. Det är ju helt otroligt med dessa iphones, vi hittade en app som innehöll det programmet. Man bara startade så sa den när vi skulle springa och när vi skulle gå och hur långt vi hade kommit i programmet och när vi ska träna nästa gång. Väldigt bra tycker jag!


Vi var duktiga och strechade när vi kom hem men jag har ont på min högra sida rygg/höft idag vilket inte är så bra men det kan vara för att jag sovit konstigt eller nåt med kanske... annars så försvann träningsvärken lite som jag hade sen cirkelträningarna vilket är bra :P
Mina skor var supersköna! och supersnygga :P nu längtar jag tills min födelsedag eftersom jag hoppas på att få det jag önskat mig, ett löparset! :)
För den delen så klarade jag skrivningen för BE-körkort igår :D så nu är det bara uppkörning kvar som sker om ett tag framöver! den kommer jag vara nervös inför..
Nu ska jag ta tag i dagens pluggande och försöka få någonting gjort :) eller jag ska få någonting gjort! och i em ska jag sätta mig ute i solen och plugga, jag har kommit på att det är skönt! :)
Idag blir det nog vilodag från rörelseglädje, känner att kroppen behöver återhämta sig lite!

Ha en solig och skön dag!


CIAO!


2011-04-28

torsdag, dagarna går så fort! igår stack vi iväg snabbt till det köpcentret jag snackade om.. det blev ett par nya löparskor och ett par walkingskor som jag snackat om länge! eftersom båda var för halva priset investerade jag i två par riktiga skor trots att pengarna tryter...det blev ett par adidas och ett par reebook easy tone med gore tex :)

vad tycker ni?



det var en rolig butik, Patric inhandlade nya mjukisar och en fin tröja! :)
Impulsköp är kul! sen fick vi skynda oss hem för att jag skulle hinna till träningen.. det brukar ta 11 minuter att gå snabbt men igår tog det 8 minuter, jag joggade emellan för att jag trodde jag var sen! Jag kunde ha tagit bilen men eftersom jag lovat att inte göra det så övertalade Patric mig så jag tog mina ben :) tack för det!
cirkelträningen gick bra, men jag var rätt mör sen tisdagens träning..
Idag står det plugg på schemat och så ska jag in till stan vid 14 tiden :) får se om jag väntar kvar där på Patric eller åker hem! Jag ska iallafall inviga mina easytone ;) killen på affären sa att jag skulle räkna med träningsvärk första dagarna men jag har redan sådan träningsvärk så jag vet inte om jag kommer märka nåt :P

Ha en bra torsdag allihopa!

CIAO!

2011-04-27

igår var jag som tidigare nämnt på cirkelträning, ett misstag jag gjorde var att gå på en 45 min rask promenad med Patric precis innan.. jag var laddad inför cirkelträningen men det kändes som att det var första gången jag var på den.. jag genomförde alla "grenar" men var helt slut och även efter... Jag kände mig som en spagetti, ganska skönt att känna att man tagit ut sig men det var extremt!
Ikväll ska jag på cirkelträning igen och magmusklerna samt rumpmusklerna värker men det är väl då man bygger muskler om man tränar med träningsvärk eller?
Jag har fått nys om 50% på en idrottsaffär på ett köpcenter en bit bort så jag ska försöka hinna dit innan cirkelträningen, jag är nämligen i behov av ett par nya löpardojjor då mina är väldigt utslitna! Trots att jag itne har råd nu så måste jag nog investera i sådana för att mina fötter och min kropp ska må bra, speciellt nu när vi ska börja på vårt "jogging"program imorgon :)
Vi får se vad jag hittar!

För övrigt så har jag börjat bli mer hungrig nu sista dagarna här.. varför? jag dricker mycket vatten, lika som förut och mer när jag tränar.. jag äter i princip samma tider...Vad kan det bero på tror ni? fortsätter det så får jag nog dela upp mina soppor så jag får äta fler gånger om dagen!


Vi hörs

CIAO!

2011-04-26

jihooooo igår hade det gått 7 veckor på min helfart, jag är grymt bra! tyvärr så mätte jag mig inte igår och fotade som jag skrev.. men jag mätte mig idag och allt ser bra ut :) men nästa vecka när det är 8 veckor ska ni både få se bild och siffror :) gårdagen bestod av att åka hem till Sthlm, köpa blommor och krukor för plantering och gjorde mysigt på balkongen :) jag har kommit på att jag blir sjukligt rastlös när jag inte kan äta för att jag har tråkigt så jag söker kreativa utgångar hela tiden och igår var det att fixa i ordning där :) likaså i helgen har jag pulat och fixat en massa för att få sysselsätta mig!
Ikväll är det cirkelträning på schemat, ska bli skönt att svettas lite och känna den smärtan!
Jag är mycket bättre på att träna när jag har bestämda tider/möten än att ta tag i det själv, jag skulle kunna promenera varje morgon men jag gör det inte för att det är för tråkigt likaså har vi inte kommit igång med 9 veckorsprogrammet eftersom jag var krasslig förra veckan men vi ska försöka denna vecka.. så jag hoppas att jag tar tag i det! men jag kan nog inte sitta här och hoppas utan måste bestämma mig..

På torsdag ska jag och Patric ut på vår första runda för att komma från soffan till 5 km på nio veckor!
punkt slut, nu är det bara så...
Jag väljer torsdag för att ikväll och imorgon kväll ska jag på cirkelträning!

jahapp, nu ska jag börja plugga för dagen och hoppas att bli klar med ännu ett arbete :)

ha det bra!

CIAO!


2011-04-24

helgen har gått så otroligt fort, jag har hunnit med mycket och snart är den över :( Men det är mental näring att få umgås med sin familj! Jag har faktiskt polerat min bil så nu är den som nu och med hjälp av Pappa och Patric så tvättade vi den innan och bytte däck på den :) min lilla pärla är som ny nu ja! ja just ja, Patric dammsög och fixade inuti så det blir en lyxresa hem imorgon ;) Vi har bestämt oss för att åka tidigt imorgon bitti innan alla andra dårar är ute med sin bil!
Men nu till lite beröm, återigen har jag fixar en storhelg med mycket folk och mat utan att falla dit! jag är duktig! :) Likaså en fest då jag drack vatten, trots att jag har kännt mig som bakis hela dagen idag då...men det var nog för att jag fick för lite sömn :) Idag har jag även städat och rensat bland mina kläder som varit för små så jag lämnat dem i kartonger och tänkt 1 dag ska jag ha dem igen och vet ni va, det var inte många saker som inte passade ;) jag blev bland annat 2 kavajer rikare :D

Nu ska jag umgås sista timmarna så hörs vi imorgon, officiella mätar och knäppa kort dagen :)

Hoppas ni haft en lika bra helg som jag!


CIAO!

2011-04-20

halloj!

Snart är det slut på april, tiden går så fort!
på dagens schema står:
städa
plugga
packa klart inför helgen
gruppmöte
cirkelträning

ja, nu återstår det bara två saker för pluggandet har jag lagt ner för dagen i brist på motivation. Det märks så tydligt att det börjar närma sig sommar.  Jag är dock lite osäker på cirkelträningen, jag vill, jag vill, jag vill så himla gärna men mina luftrör bränner rätt så bra :S så tränar jag finns risken att det blir värre... men jag vill inte vara sjuk! Som det ser ut nu så tar jag på mig träningskläderna innan gruppmötet och bestämmer mig precis innan cirkelträningen börjar, som är efter gruppmötet. Jag är medveten om att träna när man är lite snorig är inte farligt men om man har feber eller halsont är det inte bra för hjärtat. Jag får nog googla upp hur det är när luftrören bränner..
1177.se är en hemskt bra hemsida och jag har konstaterat att träning för mig ikväll är inte bra och någonstans långt inne i min hjärna vet jag det men det blir ett dilemma när viljan är starkare än vad som är bäst att göra...
vi får se hur jag gör helt enkelt, jag måste bara få fler argument att det inte är bra..
ett av dom är att jag har varit sjuk 3 gånger på 6 veckor...
det andra är att jag vet hur riktiga luftrörskatarrer känns..inte att leka med
hm fortfarande så överväger viljan att träna..jag får jobba på det!

imorgon åker jag till Ocklahoma city för en påskhelg, ska bli mysigt! Badhuset imorgon med syster och 2 busfrön som heter Wilma och Klara :)
då kommer jag ju få lite motion så kan jag ut och gå mycket i helgen istället, om jag inte tränar ikväll...plus att det förmodligen blir lite dans på krogen på påskafton, nyttigt ! :)



vi får se hur mycket jag uppdaterar i helgen då familjen går före datorn!
Jag ska i helgen gå itu med hur jag ska göra med soppätandet, hur länge, uppehåll, omstart eller köra hela sommaren, jag har lite förslag och ideér som jag ska fråga om ikväll när jag träffar min coach. Just nu känns det som att jag har gått igenom så mycket så det spelar ingen roll om jag lever på soppor en lång tid till, men visst grilla i sommar vore trevligt! det är ändå skönt att de flesta hinder känns avklarade, eftersom jag har bestämt mig! :)

för övrigt så får ni ha en underbar påsk, för det ska jag ha! :)

CIAO!

2011-04-19

det är bara tisdag men känns som fredag, jätteknepigt!
Igår eftermiddag var jag barnvakt så vi var ute i solen länge och jag hade glömt bort hur det var att byta nr2 blöjor på barn så jag fick känna på det igår igen! Idag har jag pluggat och filat på mitt arbete, det är svårt att få med så mycket information på ett fjuttigt halvt a4 speciellt när man inte vet vad läraren är ute efter då han säger olika saker varje gång.
Men förhoppningsvis ska det lösa sig tills på fredag då den senast ska vara inne.
har suttit och klippt lite med mina bilder för att få det på en bild men det blir inte snyggt med olika avstånd och ställningar trots mitt bittra försök att få det på samma avstånd varje gång, men jag kan säga att nu ser även jag skillnad..




svårt att se på sådan liten bild kanske så siffrorna igår får väl tala lite för sig själv :)
igår rotade jag fram ett par jeans jag undvikit länge då de suttit "för" tight när jag haft dem på mig så jag knappt kunnat andas.. igår hängde de i rumpan och där fram och jag fick dra i dem hela tiden för att hålla dem uppe :) det är kul!

mamma, när jag fyller år önskar jag mig kokböcker från xtravaganza, man kan bara köpa dem där så jag ska kolla vad de kostar så kan jag informera om det ;) om det skulle vara någon som för ovanlighetens skull frågar om vad jag önskar mig ;)

nu ska jag kolla posten som kom och äta lunch!

Hoppas ni har det bra allihopa,
CIAO!



2011-04-18

6 veckor har gått och det går inte riktigt enligt planerna men jag borde vara nöjd. I min målformulering står det idag att jag ska ha gått ner 15,6 kilo vilket är ett genomsnitt på 2,6 kilo i veckan. Så är inte fallet, jag har gått ner 13,2 kilo det är ett genomsnitt på 2,2 kilo i veckan. Men vet ni, jag är rätt så nöjd ändå, lite förbannad över att jag inte är mer nöjd. Jag borde vara mer nöjd än vad jag är... men har svårt att acceptera de 4 hekto i veckan som jag missat..
Jag skyller på mina bortförklaringar som man inte ska göra, men jag har varit sjuk nu idag för 3e gången på 6 veckor vilket inte är normalt för mig :S så idag vågade jag inte träna för att missa cirkelträningen på onsdag! Jag har varit i Spanien en vecka och inte tränat som jag skulle, och ändå gått upp i muskelmassa som är ovanligt på helfart...
ja, dessa saker är väl inte något jag ska skylla på utan se det som en vinst i stället hur mycket jag egentligen klarat av, jag ser många som inte orkar plöja sig igenom helfart när de är sjuka, sånna som bangar för att de åker utomlands. (inget ont mot er) men jag känner mig otroligt stark eftersom jag klarat allt detta, jag ser inte den kommande påsken som ett hinder, helfart är min livsstil nu :P
Igår blev det ingen start med joggingen eftersom jag har ont i halsen och har feber idag..jag kände att det var på väg.. vi var istället på bio, hur många lingon finns det i världen, jag hade högre förväntningar på den. Den var så tillgjord vilket gjorde att den inte blev så kul!
Btw, i helgen så shoppade jag ett par byxor som jag blev asnöjd över.. var längesen jag hade sånna jeans och kunde gå runt i linne utan att känna att fettet hängde över för mycket :P likaså förra veckan köpte jag en tröja som var superfin och tight och jag kände mig smalare :) det är kul!

ni får inga bilder idag på utvecklingen för jag har inte tid att klippa ihop det men lite siffror ska ni få...

midjan - 16 cm
lår - 6 cm
höft - 12 cm
arm - 4 cm

det är en total minskning på 38 cm över hela min kropp sen start, det är mer än en linjal :P

Bra jobbat Johanna!


Ikväll måste jag köra mentalträning och komma igång med den ordentligt och speciellt nu när jag inte får träna :)
men en promenad på 20 min idag är avklarad och mer lär det bli när jag ska hämta Patrics syskonbarn på dagis och vara barnvakt!



Ha en bra måndag allihopa! :)

CIAO!

2011-04-16

det blev en lugn kväll igår, vi ska till Jakan ikväll istället på middag.. eller ja, jag ska ju inte äta. Idag har vi varit till ica och apoteket.. vi inhandlade två små påskägg och fyllde dem med godis och gjort de fina :) det är till Oscar och Fred!
Vi ska börja vårt joggingschema imorgon för strax ska vi in till stan och lulla runt lite kan man säga ;)
Jag har inte så mycket att dela med mig av idag, jag har bara konstaterat att jag blir sällan hungrig nu så jag glömmer nästan bort att äta! not good, men jag kommer ihåg det :P

Nu lunch!


CIAO!

2011-04-15

I'm back!

jag har haft en underbar vecka i utlandet, det bästa av allt är att jag endast ätit shakes hela veckan trots all frestande god mat och dofter man lätt kan drabbas av samt det sociala umgänget med att äta. Det är sjukt hur mycket det påverkar/betyder  för oss!
Men jag fixade det och nu finns det inga hinder alls. Dock har jag inte haft så mycket rörelseglädje som jag tänkt mig då det var lite för kallt i poolen... men någon ynka promenad och lite staketmålning och sånt är vad jag får räkna till fysisk aktivitet. Jag tänkte ta en promenad idag för att få röra lite på mig i det vackra vädret, samtidigt som jag måste köra ett pluggrace för att slippe plugga i påsk :S svårt det där men jag är sjukt rädd att vågen inte visar det jag vill på måndag.
Mitt mål för 2 veckor är 5,6 kilo men jag har sagt att jag är nöjd om det är 4 kg minus på vågen, det är trots allt 2 kilo i veckan men jag tror inte det blir så mycket ens :( har druckit dåligt med vatten och så fort man gör det så går man upp ett kilo... så i helgen blir det röra på sig både lördag och söndag om det inte blir idag, kanske bättre att satsa på helgen så kan jag slippa plugga då!  Plus att jag har sällskap i helgen på mina prommisar.

Nu ska jag börja göra lite nytta så jag kommer någon vart denna dagen!

Hoppas ni har haft det bra allihopa :)



CIAO!



Snacka om ångest, jag har fått för mig att jag ska börja jogga.. men jag vet att det är inte bara ut och springa man måste öva upp kondisen. Kikade runt på nätet och hittade ett - från soffan till 5 km - ett nio veckors träningsprogram. Men jag har kommit på att jag vill ha en pulsklocka för att öka motivationen och för att kunna kontrollera min utveckling och bästa förbränningsfas..hur som helst så ska jag och Patric köra på detta med start i helgen :)
Kul att han vill vara med så jag slipper vara ensam draghäst.. Jag fick spunk här hemma och satte på mig träningskläderna för en liten "jogging" tur i solen.. det blev ca 1 km jogging och en km rask promenad samt en vända på gymmet för att lyfta lite vikter :) på hemvägen kikade jag in på teamsportia som har erbjudande på en pulsklocka nu och självklart fanns den inte här utan bara på vissa teamsportia.. kanske ska be pappa snällt att köpa en åt mig (A) i gävle :) den har kostat 799 men kostar 499 nu.. jag får fundera på det i helgen!
Annars så hittade jag EXAKT ett sånt träningsset som jag önskat mig av P i födelsedagspresent på rea 699 istället för 999... hur bra osm helst.. men jag måste väl vänta trots att jag skulle vilja ha ett nu..Även om jag inte får ett i födelsedagspresent så ska jag köpa mig ett då! får nog klura ur P vad han tänkt köpa annars slår jag till på detta :P

jag som älskar rött så var det röda otroligt passande då, men det är herr tydligen så jag får väl införskaffa en fräsch blå/turkos då.. båda färgerna var snygga :)
Vi får se hur det blir!


Nu ska jag hänga tvätt, duscha och sklja ur mitt nyfärgade hår och göra mig i ordning för en kväll i jakan!


CIAO!


2011-04-05

solen skiner och jag sitter inne och pluggar.. jag har faktiskt kommit 1 sida framåt idag i skrivandet, trots den ivägflydda motivationen. Jag tror den flög till Spanien förra veckan!
Jag får se om jag skriver nåt mer idag annars så bör jag fixa i ordning och packa klart allt inför imorgon plus att jag hade tänkt köra lite mental träning under eftermiddagen för att sporra mig riktigt hårt för utomlandsresan och shakeslevandet. Det kommer bli jobbigt vid många middagar, jag vet det. Men då gäller det att fokusera på mitt mål och tänka att jag får njuta av maten och sällskapet till det mer i September eftersom jag ska dit en sväng till då! :)
Klarar jag detta klarar jag allt! så måste det vara...
Hade Patric varit hemma hade vi tagit en promenad i det fina vårvädret, men jag är inte alls på hugget att göra det själv idag! jag gymmade igår så det får räcka tills jag ska träna outlandish...bara inte vattnet är för kallt..
Men det här blir mitt sista inlägg för denna veckan och jag återkommer på torsdag nästa vecka! Jag har beslutat mig för att lämna måttbandet hemma och stå över en mätning nästa måndag så kanske jag blir extra överasskad över mätningen måndagen därpå! Det kan ju lätt bli att man blir omotiverad om det inte händer alls för mycket så det är mitt beslut! :)
Men den mentala träningen får följa med till solen!


Ha en bra vecka allihopa, det ska jag ha :)


/J

2011-04-04

imorse vaknade jag nervös inför vägningen, det har gått 4 veckor sen jag började med shakes idag!! eftersom jag varit sjuk så gruvar jag mig för att jag vet att det inte gått så bra som jag velat. Jag drack min morgon shake och traskade iväg till gymmet, jag var så förbannad på vägen dit för att jag inte är nöjd med mina mått denna vecka och orolig för vad vågen skulle visa.. väl framme så är dörren låst och det är svart i lokalen, men ingen lapp fanns. Jag ringde till ett annat center och frågade om jag missat nåt, men de var de som missat och skickat alla på utbildning samtidigt. Lite klantigt kan jag tycka och jag hade gått och laddat för en vägning så blev det ingen, förhoppningsvis skulle de öppna efter 12 trodde tjejen jag pratade med så jag sitter och ringer lite titt som tätt och se om någon svarar där så jag vet innan jag går.
jag traskade hemåt igen lite småsur och tänkte att jag kanske har för höga krav? Hade jag inte börjat alls med xtravaganza hade jag itne gått ner någonting alls i vikt.
måttbandet visade iallafall -13 cm runt midjan sedan starten, - 11 runt höft, - 3 runt arm och - 2,5 runt lår som det inte skett någon förändring på sedan förra veckan vilket är tråkigt!

lägger in en bild som visar från dag 1 till idag...jag ser själv ingen större skillnad men lite granna om man kolla noga kanske! GAH vad jag tänker negativt!




jag hör av mig senare om jag får väga mig idag!


CIAO!




Hej svejs!

nu har jag ändrat mina tankar lite, jag har varit och vägt mig och tränat och fått 40 min promenad utöver det bara idag :)
min totala viktnedgång sen start för 4 veckorsen är 9,6 kg, mitt mål var 10,5 kilo för att hålla fas mot mitt delmål som är om 2 veckor. Jag ligger 8 hekto efter och har konstaterat att jag får träna varje dag i spanien, upp och ner för backar och vattengympa får det bli!
Jag var först inte nöjd med mina dagen 4,1 kilo men jag fick hålla i en 4 kilos hantel och den väger skapligt mycket. Sen höll jag i en 10 kilos hantel och ja, det är mycket som jag burit på. Det gäller nog att alltid jämföra sig med någonting utomstående än att bara tävla med sig själv.. det är ju inte så att jag går och känner mig 9,6 kilo lättare men att bära på en 10 kilos hantel när man går runt är tungt!
Så dagen avslutas med att jag är rätt nöjd trots allt, jag fick oxå lära mig att så fort jag dricker för lite vatten så går man upp ett kilo och dålig på vatten har jag varit både när jag var sjuk (då man behöver ännu mer) och i helgen som var. Så det får jag bättra mig på, plus att jag fick lära mig att 1 kilo fett tar 3 gånger så mer plats än 1 kilo muskler. Så det är bra!

Bra jobbat Johanna! :)


/ J

2001-04-03

tillbaka i storstan!

Det har varit en mysig helg med mycket promenad och barnlek :) hemresan blev dock väldigt jobbig med mycket regn och dimma som kan leda till vissa komplikationer plus att jag inte har sovit eller druckit ricktigt med vatten i helgen så jag är supertrött! Men nu är vi hemma i säkert förvar och jag ska ta en dusch sen krypa ner i soffan och dega/sova.
Jag skriver imorgon för då ska jag till gymmet och väga mig, håll tummarna för mig trots att jag varit sjuk :D


Vu hörs imorgon
/ J

2011-04-01

tjohoo, det är fredag :D och solen skiner inte! men vad gör väl det! igår blev det en pysseldag, jag sydde gardiner och duk och gjorde i ordning nya tavlor köket :)



Såhär blev resultatet :) jag är nöjd!


Ikväll drar vi till rättvik så i helgen blir jag itne att skriv nåt, men jag återkommer på måndag om helgens utmaningar med att inte äta med stort sällskap! :)


Det finns inga hinder det finns bara möjligheter!

Ha en bra helg!



/ J

2011-04-01

tjohoo, det är fredag :D och solen skiner inte! men vad gör väl det! igår blev det en pysseldag, jag sydde gardiner och duk och gjorde i ordning nya tavlor köket :)



Såhär blev resultatet :) jag är nöjd!


Ikväll drar vi till rättvik så i helgen blir jag itne att skriv nåt, men jag återkommer på måndag om helgens utmaningar med att inte äta med stort sällskap! :)


Det finns inga hinder det finns bara möjligheter!

Ha en bra helg!



/ J

RSS 2.0