2011-06-28

dålig på att uppdatera, hinner inte nu heller men jag återkommer inom kort :)

2011-06-21

uppe i ottan för att spendera en heldag hos farbror doktorn!


Nu befinner mamma och jag oss hos min syster utanför Halmstad, vi hade en mysig kväll igår med umgänge och såklartmina älskade syskonbarnspluttar :)
Jag ska snart inta min frukost för att styra nosen mot Oskarsström sen ska vi åka hela vägen hem ikväll, känns som det kommer bli en lång dag. Men jag har förberett med mellisar och allt därtill! Det är kvällsmaten som jag inte löst ännu, men det ska nog bli bra.
Jag är så glad att jag började äta i fredags och inte igår.. det hade blivit jobbigare då! nu börjar jag få pejl på läget och vet lite vad jag kan stoppa i mig och hur mkt...
Körde mental träning igår när jag lagt mig, jag somnade till dig! SKÖÖNT!

Neh nu frukost!


Ha en fin dag allesammans!



CIAO!


2011-06-20

är inne på min 4e dag med ätandet nu, det går bra :) det är gott och skönt att äta igen! Jag har grymt ont i bakre delen av tungan... antingen är det min hals som fortfarande inte är okej eller så är det ren träningsvärk efter inte ha tuggat på 15 veckor :P 
vågen stod på minus 2 hekto idag, så upp har jag ännu inte gått :)

Nu ska jag äta det sista av frukosten sedan bege mig mot Halmstad!

ett tips!

något som jag får en riktig självförtroendeboost av är att ha mig själv som bakgrund med bilderna från dag ett och nu! Vilken skillnad, det gör att jag i princip varje dag blir påmind vad för resa jag gått igenom hittills..
Det kanske ni kan använda er utav?


Ha en fin vecka :)


CIAO!

2011-06-18

tänkte bara berätta att aldrig i hela mitt liv har jag njutit så mycket av lax! och sallad... guuud så gott! :) men det tar en himla tid innan jag får i mig det vilket är bra... jag är ju en ny människa nu som äter sakta! :)

Idag blir det 60 årsfest med matlåda lutar det åt :P



CIAO!



2011-06-17

wihoooo, på måndag har det gått 15 veckor! jag skulle börja äta på måndag men pga komplikationer så har jag valt att börja äta idag! så nu sitter jag med min första måltid - kesella med bär! jag har fullt sjå att få i mig det...
Var ochv ägde mig i morse, -30 kilo exakt på hektot! jag är nöjd :D




bildbevis! :) helt sjukt enligt mig..


Nu ska jag njuta av den sura kesellan :P


CIAO!

2011-06-10

idag är dagen då jag nått mitt mål innan jag ska börja äta igen! Mitt mål var att gå ner 28,8 kilo sen börja äta mat! jag har idag (enligt vår nya våg här hemma) gått ner 28,9 kilo och gissa vem som är nöjd?

Jag började morgonen med att kasta ut alla kläder i min garderober och ska rensa bort massa skit och stoppa in mina nya fina plagg som jag är så nöjd och glad över! :D ur garderoben föll ett par ljusa lee jeans fram som jag hade på skolavslutningen i 9an, alltså för 7 årsen... jag kunde väl ha dom den sommaren knappt sen så hade jag gått upp nått kilo så de var för små!
Men jag sa när jag började med xtravaganza att när jag kan ha dom så är jag nöjd!
Jag drar på mig byxorna och gissa vad som sitter som ett smäck idag? Jo, jeansen :D:D
Kanske inte de finaste jeansen men själva grejen är att jag kan säga att 7 års kilon har försvunnit så jag har kommit i dem!

Dessa jeans ska jag alltid spara och ha som mål att komma i, jag får aldrig igen växa ur dem! :D

Me happy pappay :D


CIAO!



2011-06-07

13 veckor hade gått igår och jag har bara två veckor kvar på helfart, gissa om nedräkningen har börjat?
Jag kollar in recept och planerar för sommaren om vad som ska ätas! Jag längtar :)
Enligt min våg här hemma har jag bara 1,1 kilo kvar till mitt mål och det borde jag hinna på dessa två veckor! :)
Jag har inte skrivit på en hel vecka då vi varit hemma i Ockelbo och hälsat på när det varit långhelg! :)
annars så händer det rätt så mycket i mitt liv just nu, jag har fått jobb så jag laddar inför det! denna vecka är som en semestervecka för mig! Fick sommarlov i fredags! :) Är lite bitter över att jag kommer få äta shake medans arbetskamraterna går på lunch tillsammans.. (om de nu gör det) men jag ska ändra inställningen till det och hoppas jag får vara med i "gänget" ändå!!

Shoppat nya kläder har jag gjort i helgen och guscha mig så svårt det är att välja när så mycket passar... eller så finns inte det klädesplagget man vill ha!


jag kommer inte väga mig nästa måndag utan vänta 3 veckor denna gången eftersom det är sista invägningen då innan jag ska börja äta, kanske ett extra positivt resultat då? -6 kilo hoppas jag på!
Men då måste jag ut och röra på mig idag! :)

Vi hörs!


CIAO!


RSS 2.0