2011-03-31

Hej hej!
Det är något konstigt med blogguppdateringen, jag skrev ett inlägg i förrgår och än har det inte kommit upp trots att det är registrerat här.. knepigt! vi får se hur det blir med det här då, jag gör ett försök :)
Förkylningen är så gott som borta, lite lock i öronen och halsont på mornarna bara! igår gav jag mig på att köra ett fat burning pass med Jillian från biggest loser programmet.. jag orkade en kvart sen var jag helt slut! Galet jobbigt och jag vågade inte ta i för mycket eftetsom jag inte vill att förkylningen ska få ett återfall. Så denna gång skyller jag på förkylningen :) Bättre med friskt hjärta än att ha bråttom!
Igår var jag och köpte soppor för 2 veckor framöver plus omega 3... innan jag började med xtravaganza så räknade jag ut att det skulle bli allt som allt med medlemsavgifter och grejer ca 3000 kr i månaden och det är väl vad jag landar på! Väl investerade pengar tror jag att det är i slutändan även om det inte känns som det varje gång man handlar och det blir tomt på kontot.
Imorgonkväll åker vi till Rättvik så det blir en borta helg med barnlek, flytt och gott sällskap. Kanske någon promenad hoppas jag på!
I eftermiddag ska jag åka till Stadiumo ch inhandla ett par easy tone skor, verkar väldigt bra! Jag var och provade sånna igår och de var otroligt sköna och lite extraträning skadar ju inte ;)
http://www.aftonbladet.se/kampanj/reebok/article11558369.ab
dock finns det sånna som säger att det är en ren bluff alltihopa, men vi får se.. jag funderar lite på den! Om jag inte åker och köper dem idag så ska jag baka hallonmuffins och ta med i helgen :)



Ha en bra helg allihopa!

/ J



2011-03-29

jag piggnar på mig men fick som tidigare sagt avstå cirkelträningen ikväll! Plugget gå rriktigt bra inför allt som jag vill ha klart innan spanien, blev idag klar med ett arbete som ska vara inne 15/4... sjukt bra!
Varje kväll kollar jag och Patric på biggest loser, missar jag det tar jag igen det morgonen efter på reprisen. De startade en ny säsong i måndags och det är sjukt vad motiverad jag blir av dessa människor... det gäller att hitta saker i vardagen som motiverar en :) har kommit på idag att jag saknar att "tugga", har börjat luktat på maträtter för att njuta på det viset istället och det är då jag saknar det som mest.

Hinder är det du ser när du tar bort blicken från målet.

Så fokusera nu Johanna, du fixar det här
Alla ni andra också :)

Godnatt

/ J

2011-03-28

idag är det 3 veckorsen jag började med xtravaganza soppor och shakes, och det hr resulterat i - 11 cm runt midjan, -9 cm höft, -2 cm arm samt -2,5 cm runt låren.. jippie :D jag väger mig ju inte varje vecka utan bara varannan så nästa måndag får ni förhoppningsvis se ett positivt resultat på det med!
Men kanske inte lika bra som sist då jag varit krasslig sen i torsdags och i lördags kom dunderförkylningen... idag måste jag dricka rejält med vatten för det har blivit dåligt med det i helgen och jag är ofta alldeles skakis.. allt påverkar nog varandra! Nu ska jag ringa tilll centret och avboka mig från cirkelträningen imorgon..
Sen blir det pluggilugg så mycket som jag orkar idag!!

Heja på!


/ J

2011-03-27

helgen har bestått av storkok, jag blev så sugen att smaka av ditten och datten men jag klarade mig! sen så har vi tvättat bilen, köpt en ny jacka har jag gjort, superfin :D och i storlek medium, kors i taket!
Och självklart har plugg ingått. Dock inte så mycket då en dunderförkylning slog ut på mig igår.. så nu får jag väl inte träna alls i veckan :( får hoppas på mirakel och att jag vaknar upp imorgon bitti superfrisk :)
Jag är rastlös, otroligt rastlös! har redan packat till spanien och det är en och en halv vecka kvar, jag brukar packa 2 timmar innan man åker till arlanda! men det är ju bra att jaghar koll på läget eftersom vi ska bort nästa helg och den kommande veckan blir superplugg för att slippa plugga i spanien :) hoppas det löser sig!
Imorgon är det dags för fotoknäppning, mätning men inte vågen, det är nästa måndag! Snart har jag klarat 3 veckor :) jippie jag är så duktig!

Neh jag måste nog sticka till ica och köpa muffinsformar och baka..lite muffin och kakor så kan vi ta med det nästa helg! Jag är för rastlös, nåt annat tips som jag kan göra?



/ J

2011-03-25

igår hade jag en deppdag, trött och seg hela dagen plus att jag har ont i halsen. Vet inte om jag är seg pga att jag går på helfart, det sägs ju att man inte ska orka så jättemycket då.
Dagens ämne är och förblir ovetskap, jag hade mer eller mindre panik igår över mitt liv! Livskris vill jag kalla det men Patric tyckte jag var för ung för det :P men det anser inte jag..
Jag vet inte vad som händer i sommar, jag vet inte hur det blir i höst, beroende på hur det blir i höst så blir det olika konsekvenser, jag vet inte hur det är om 2 år, 3 år, 4 år, 5 år... trots att jag har en plan så vet man aldrig och planen känns mer och mer luddig! Har jag valt rätt? är det här rätt? samtidigt som att jag är mycket medveten om att man i livet kan gå många olika vägar.. och det är det här jag vill till en viss del, jag tror skolan påverkar mig mycket.. eftersom jag aldrig varit en "skol-lover" och nu går dagarna åt att bara plugga och det är tråkigt!!! det händer för lite i mitt liv men jag vet inte vad som ska kunna tillfredställa mig. Nu åker vi till spanien om mindre än 2 veckor, ska bli otroligt skönt men jag vet ju inget mer än så vad händer efter det mer än plugga?
Gah, det här gör mig tokig!

ikväll ska jag försöka slappna av på en bio iallafall så får vi se vad helgen bjuder på, lite sy terapi kanske? om jag kan släppa pluggandet..


Ha en trevlig fredag


/ J

2011-03-24

igår var det vår andra gruppträff, vi gick igenom målsättning och resultat.. sådant som jag gjorde dagen innan jag började med Xtravaganza.. så det var inget nytt för mig då vi jobbar och läser mycket om det i skolan och jag har tidigare erfarenhet utav det.. nästa träff är när jag har åkt till spanien, lite tråkigt eftersom vi skulel ta med våra fina kollage och visa upp! Men jag överlever nog ändå, jag får ju en vecka i värmen ;)
Idag så är det en seg dag, halsen är fortfarande inte okej så jag avstår träning idag med. Håller på pluggar som en halvgnu för att komma någonvart.. det gör jag, stundtals! :)
Åt sen frukost så jag drack precis min lunch, hoppas jag kan gå lite långpromenader i helgen så jag uppnår mitt veckomål på 2,6 kilo :)

Nu får det räcka för idag,


/J

2011-03-23

förlåt, jag blev aldrig till att skriva igår!
det som jag var nervös för var en arbetsintervju som gick bra tror jag, det återstår att se :)
På kvällen var jag på cirkelträning på xtravaganza och tog ut mig rejält vill jag lova, sen hem och duscha och gjorde mental träning! Superskönt :)
Idag ska jag fortsätta på mina artiklar till rapporten som jag håller på skriver, så det blir plugg hela dagen tills gruppmötet ikväll :) Hade tänkt gått dit och tränat innan eller tagit en långpromenad i det vackra vår vädret men min hals är inte okej så jag vilar med träningen idag (förutom de 20 min som det tar att gå till och från xtravaganza) för att inte bli riktigt sjuk och inte kan träna alls! Nya tag imorgon :)


CIAO!


/ J

2011-03-22

dag 15 och jag är nervös här på morgonen, sitter och dricker min blåbärsshake med en klump i halsen pga omega 3 tabletterna som inte vill åka ner..
Vi hörs senare om det jag ska göra gick bra eller dåligt, klart det kommer gå bra!

Ha en bra dag allihopa :)


/ J

2011-03-21

min 14 dag och jag ska vara otroligt nöjd! mitt mål är att gå ner 2,6 kilo i veckan så imorse var jag nervös inför min första invägning... men efter 14 dagar landade vågen på -5,5 kilo, vilket är väldigt bra :) 4,5 kil av dem var rent fett också dessutom ;) Bra jobbat!!
Efter vägningen körde jag lite mer än en timme på gymmet, var lite seg idag men jag gjorde det iallafall :)
Imorgon väntas cirkelträning igen så jag kan väl inte räkna med annat än träningsvärk i flera dagar efter det? :P
Jag har från dag 1 knäppt foto och eftersom de inte är professionellt tagna så blir det som det blir men jag kan säga att jag tycker man ser skillnad? Vad tycker ni?



det var dagens bidrag från mig, nu ska jag plugga och om en stund göra lite mental träning! :)


CIAO!

/J

2011-03-20

då var helgen snart över, jag har inte bloggat som jag anade att det inte skulle bli! Men jag har haft en underbar helg, Patric kom upp till Ockelbo och åkte skoter med mamma, pappa och 3 syskonbarn :) lördagkvällen spenderades med bästa Josefine, Johan och Patric i gävle. Vi bowlade och dom käkade på max! Idag var vi på brankalas, jag åt ingenting och kände inget sug efter det heller... men i övrigt så har det varit väldigt svårt att stå emot maten många ggr i helgen.. ni vet en nygrillad svart korv i solen är väl typ hur gott som helst? Och ikväll när vi kom hem så åt Patric av en ljuvligt doftande köttfärsås som jag gjort, det såg så otroligt gott ut med makaroner!
Men hörrni, imorgon är det dags för första invägning och andra mätning! Jag har imorgonkväll klarat av 14 dagar :D weeii duktiga jag :)

Så mycket mental näring har det blivit i helgen, för lite mental träning och kunde varit mer rörelseglädje!
Men jag är nöjd ändå :)

Nu ska vi kolla på off the map sen sova!

Godnatt mamma ;)


/ J

2011-03-17

denna dag har inte varit lätt, började med alldeles för tidig frukost men jag var tvungen för jag skulle åka tåg! sen så har det bara fortsatt, när jag kom "hem hem" så kommer allt tillbaka och alla äter omkring mig och gör god mat.. när jag är hemma är det bara jag och P som finns så det är mycket lugnare då,.. det måste vara därför! men hey, jag har fixat den ändå men är hungrig nu så jag ska sova för att få en god natts sömn innan tentagenomgången imorgon bitti följt av en tenta! sen är denna vecka över :)

Nu ska jag boka train :)

CIAO!

2011-03-16

aj, idag har jag en träningsvärk som heter duga! men jag pluggar på för det vilket är otroligt segt och jag känner att jag får inte in nå mer tills på fredag, men jag måste hålla modet uppe och kämpa!
Kycklingsoppa blev det till lunch, jag har börjat med att äta nå bra frön till varje måltid (förut blandade jag ner dem i soppan till bara lunchen) som tydligen ska vara bra.. blanda lite vatten och de fröna och svälj men uha det var vidrigt, jag måste komma på nå smart sätt att kunna äta dem på som inte är konstigt! nå tips?
Hur som helst, jag har packat soppa för några daga borta, får se hur mycket jag uppdaterar här :)

Kämpa på!

"Tuffa situationer försvinner, tuffa människor återstår"

/ J

2011-03-15

idag är det tisdag och jag ska på cirkelträning ikväll, jihoo!
jag har redan satt på mig träningskläderna för att ladda upp :P
idag har jag pluggat bättre än igår men det är segt när uträkningarna inte blir som jag vill! Så det får bära eller brista på fredag har jag bestämt mig för..
för övrigt så är jag hungrig redan och jag vet inte varför, därför klunkar jag i mig massa vatten som jag kan svettas ut ikväll :)
hm jag sitter och kollar över min framtid om hur det ska bli med allt, jag vill vara säker på att det blir rätt men ingen studivägledare är riktigt bra på att bekräfta det..
Min mamma fyller år idag, tråkigt att jag inte kan närvara men eftersom du läser här så vet du att jag älskar dig ändå och att jag inte äter tårta så ingen av oss missar nåt! :) jag kommer ju hem på torsdag! :)
Nu ska jag fortsätta plugga nån timme innan kvällsmat och träning! trots min hunger funderar jag starkt på att dela upp kvällsmaten för jag vet att efter träningen kommer jag vara lite hungrig.. Det får nog bli så :)

/ J

2011-03-14

dag 7, snart är det ny vecka :) För exakt en vecka sen vägde jag mig, men eftersom de rekommenderar oss att vägas in varannan vecka får jag tyvärr vänta en vecka till.. jag har iallafall bestämt mig för att ta mått och foto varje vecka.. ska inte gå in på djupet på måtten men -6,5 cm runt midjan och -6 cm runt höften är helt okej för mig om det flyter på så varje vecka :) runt armar och lår har det dock inte hänt så mycket, måste börja röra på mig mer som jag bestämt mig för att göra denna vecka.. får hoppas det händer nåt till nästa måndag så jag får en extrem motivationskick då! :) även om jag är nöjd över mina resultat hittills med tanke på att det tar några dagar för kroppen att börja fettförbränna men nu är den helt inne på bara det! :) jag håller tummarna!
Jag sitter faktiskt här i gymkläder för att ta mig till gymmet när jag druckit min frukostshake :) sen måste jag hem och plugga järnet, tenta på fredag som jag tidigare nämnt.. ska hålla huvudet uppe denna vecka så den blir gjord och hoppas på att jag klarar den! annars vet jag inte vad jag gör! nåja ha en bra dag allihopa! :)


/ J




träningen på gymmet gick bra :) skönt att svettas och känna att man är påväg tillbaka! för den delen så passade jag på att boka in 3 tisdagar framöver med cirkelträning, jag tänker mig som att det blir när man gick på högstadiet och hade idrott! ska bli kul :D
däremot vette tusan hur jag ska motivera mig till tentan, jag har pluggat så hårt sen januari och nu har det vekrligen avtagit senaste 1-2 veckorna.. jag vill inte och säger att jag inte kan! men jag måste hålla modet uppe bara några dagar till just för tentans skull.. ska försöka hitta motivation! har gjort upp en plan för vad jag måste hinna klart idag och imorgon bitti gör jag en plan till osv tills på torsdag... följer jag bara planen/målsättningen så ska det gå rätt så okej ändå!

Men nu fortsätta plugga!


/ J

2011-03-13

idag är jag inne på dag 6 och snart har det gått en vecka :) jippie!
Igår hade vi fullt upp med ikea, hälsa på familj, städa, skruva och få besök.. därför blev det inge bloggande, jag var på burger king medans karln åt och jag blev inte sugen.. men jag kan ju säga att jag sa vänligt: nej tack! till en nybakad äppelpaj med grädde till! Det kändes lite tråkigt att inte få fika med de andra men i övrigt så gick det bra! jag har ju bestämt mig så då är det så :) hoppas denna motivation håller i sig ända till Spanien så jag pallar en vecka där på bara soppa och shakes, vi får se :) Idag har vi gjort om lite till och nu ska vi åka till ICA och veckohandla åt han som äter.. så tar vi nog en till sväng förbi IKEA, jag behöver tidskriftsamlare :)
Sen måste jag ta tag i pluggandet stenhårt till veckan, tenta på fredag som jag tyvärr inte är så motiverad till!

Vi hörs imorgon! :)



/ J

2011-03-11

Dag 4 och idag har jag inte skött mig kan man säga..
Jag gick upp vid halv 8 imorse, drack en persika shake och gjorde mig i ordning för en dag på stadsbiblioteket. Dagen rann iväg så jag var på bibblan mellan 9 - 16 och jag helt av glömde av lunchen.. nu kom jag hem för 20 minutersen och skyndade mig att värma i ordning en soppa, kände på vägen hem att 136 kalorier på en dag var lite för lite för att jag ska orka stå och gå och tänka.. konstigt att jag inte kännt av det medans jag pluggade så effektivt..
Jag ringde för säkerhetskull till centret och frågade om det var megaviktigt att äta 3 gånger om dagen och det var det så jag måste käka en gång till ikväll hur det nu ska gå...
Lite rörelseglädje har det blivit idag med tycker jag eftersom jag gått mellan alla hållplatser! :)


Men jag är duktig ändå :)

/J

2011-03-10

åh nej åh nej åh nej, nu mår jag lite dåligt för att jag inte gjorde Jillians träningsprogram igår.. men jag kan säga oh yes oh yes oh yes att jag ska iväg och träna på gymmet nu :) jag känner att jag har gått in på dag 3 och jag är redan snurrig! Jag kunde inte svälja alla omega 3 tabletter och frukosten var jobbig att få ner.. Får se hur det går att träna nu, men som det står i boken - tänk på din kropp om den orkar. Jag äter trots bara 500 kalorier om dagen så jag får inte jätte mycket energi!
Dock har jag satsat på att vibrationsmaskinen kommer bli min favorit när jag äter så lite! :) det är inte så ansträngande:)
Men jag får min 30 min promenad genom att raska dit och hem, det är bra!

Jag är bra, fixar jag det här fixar jag allt! :)

Hörs sen

/ J



Jag drog iväg till gymmet vid halv nio och kom hem elva, jag känner mig nöjd med träningspasset! Det kändes att det var ett tagsen jag tränade, så jag hoppas på träningsvärk imorgon! :)
Men något som jag inte kan rekommendera är att inte dricka vatten under ett träningspass, jag höll på dö! var helt svimfärdig  och klen i kroppen när jag gick hem. När jag kom hem somnade jag 1 timme på stört efter jag ätit, jag valde idag att dela upp min lunchpåse på två så jag tog en skvätt på eftermiddagen oxå, det kan jag rekommendera.. jag är inte hungrig förrän nu! Något som inte har varit på plus sidan idag är pluggandet, men jag ska plugga lite ikväll tänkte jag försöka med iallafall.
Jag har varit yr hela dagen, har det att göra med att det är 3e dagen och en av de värsta? En tjej i gruppen sa igår att hennes 3e dag var helt peace of cake så hon trodde allt var lugnt eftersom alla reagerar olika men dygn 6-7 blev som värst för henne.. Så för min del kan det vara träningen utan vattens om spökade, men jag har druckit igen det innan nattsömnen! :)
Jag har precis lagat mat till han som kommer hem snart, av ren vana höll jag på ta en sked och smaka av så det var lagomt kryddat men jag hindrades vid lådan med skedar i och det är jag glad för!
Ikväll blir det en chockladshake för min del, med lite pepparmintsessens i :)

ja, det var väl min dag i det stora hela :)
dag 3 är snart slut och jag är duktig! :)

/  J


2011-03-09

Dag 2 är i full gång och det känns helt okej, har dock druckit för lite vatten tror jag då det svider lite i magen.. Jag drack en choklad tofee shake till frukost och lite pepparmintsessens i det så skulle det smaka super tror jag, även med choklad. Därför ska jag gå och handla det nu plus vitlökspulver.. hade dragon i sparrissoppan idag så det gick att äta :) Nu ska jag ut på en promenad till affären och sedan hem för att göra ett träningspass med Jillian (tränaren i biggest loser), jag ska prova hur det känns men programmet heter massive fat burning så jag hoppas det är bra :)
Efter det så blir det nog grönsaksoppa och uppladdning inför träff nummer 2, denna gång med gruppen som kör samma race. Ska bli kul att se varandras utvecklingar under våren och höra på min hälsocoach vad hon har att säga ! :)
Nu ut i vårsolen!
Ska tillägga att jag lagt in en lapp i badrumsskåpet där det står - beröm dig själv.. så jag inte glömmer bort att göra det! Jag har även satt upp 4 bilder i skåpet där jag förvarar mina soppor så jag ser mitt mål! Plus att jag har skrivit ut min målsättning och lagt det vid sängen :) good work!


Om du önskar att dina drömmar ska gå i uppfyllelse, får du inte sova för länge.



/ J

2011-03-08

13.00 - Dag 1 är igång och jag är på hugget! Började med en blåbärsshake i morse, smakade inte super men gick väl ner tyckte jag! Under förmiddagen har jag pluggat för att vid lunchtid inta lunch :) Jag valde svampsoppa, men huh så mätt jag blev. På träff 1 igår så var hon noga med att även slatten skulle ätas upp och jag satt här och pinade mig men fick slänga ca 2 msk för jag skulle få upp allt annars. Jag har nu suttit och fila på min målbild, skrivit ner specifika mål med när jag ska nått min målvikt (men även andra mål) och hur jag ska göra för att komma dit men även varför jag gör det här. Det är viktigt att skriva ner mål för att nå dem! Jag har även tagit fram 6 stycken gamla bilder på mig själv när jag var nöjd med mig själv :) och klistrat in i dokumentet för att kunna visualisera mitt mål och printa in det i mitt omedvetna. Jag ska fila lite mer på den innan jag skriver ut den och lägger den på mitt nattduksbord för att läsa det varje dag! :)
Jag har även tagit foto på mig framifrån och från sidan som jag tänkt göra 1 gång i veckan för att kunna se skillnaden.. och sist men inte minst mätt mig (men det gjorde jag igår).
Så dag 1 rullar på helt okej och jag dricker vatten! Ikväll kommer jag ge mig själv beröm och vara nöjd över min första dag :) Positiva tankar är det enda rätta!

Ändra dina tankar och du ändrar din värld!

19.46 - Dagen börjar närma sitt slut, jag har hunnit med en promenad på 30 friska minuter i vårsolen! Jag kollade hur lång tid och vart man gick för att komma till Xtravaganza centret, det kommer taca 20 minuter för att gå ända dit men jag gjorde det inte idag. Nu har jag bestämt mig för att aldrig ta bilen till centret igen utan varje gång gå :) eller springa ;) Dock är jag oerhört "mörk och cityrädd" men jag ska försöka att inte tänka på det och gå där det är mycket människor. Efter promenaden vid 3 tiden blev jag otroligt hungrig men överlevde till halv 6 då jag intog en kycklingsoppa :) Mitt enda hinder nu är - hur sjutton ska jag klara av att äta dessa soppor så länge? Men jag har konstaterat att allting blir värre om jag tänker på det och kommer tanken upp så får jag tänka på mitt mål och mina resultat. Jag gjorde min mentala träning efter promenaden, eftersom jag utövade mer sånt förut vet jag att det kan vara svårt i början att komma ner i varv och verkligen ta till sig allt. Trots det tyckte jag dagens omgång var helt okej och längtar till nästa njutning av muskelavslappning! :) Kanske gör ännu en gång till ikväll! :)

Nu ska jag se på tv och försöka inte frestas av honom som äter glass bredvid mig!

Dag 1 är avklarad och jag är ett steg närmare mitt mål! :) Bra jobbat!

/ J

2011-03-07

I torsdags kikade jag runt på nätet och skickade in en intresseanmälan till xtravaganza med mitt namn och nummer, det tog inte ens 45 minuter så ringde min telefon. Det var en trevlig tjej från Xtravaganzas enhet i Sollentuna. Det var så trevligt så vi bokade in ett möte redan på fredagen, dagen efter. Jag kom dit och blev introducerad för deras koncept och vips så hade jag skrivit på ett kontrakt! Det kändes otroligt bra och gissa vad jag har gjort i helgen alla lediga och olediga minuter? Jo fantiserat, funderat och reflekterat över mitt val och hur min framtid ska bli. Jag gjorde igårkväll en målbild och skrev upp lite frågor jag hade inför träff 1 som inträffade idag. Jag träffade en superhärlig tjej och kände mig verkligen laddad och peppad och det har inte gått ur ännu, vilket är bra! Jag har i och för sig byggt upp peppsprialen ända sen i fredags tror jag! :) Det är nu det gäller, det är mitt val, mitt mål och kommer resultera i min framgång. Jag har idag vägt in mig, mätt på alla olika håll och kanter och tänker föra dagbok över det. Imorgon börjar min första dag på helfart, det är lite nervöst men jag kommer fixa det! Med min familj, pojkvän och xtravaganzagruppen (som jag inte träffat ännu men förlitar mig på) plus hälsokonsulterna som stöd så kommer detta gå som rena smöret :)

Wish me luck!


Jag har bestämt mig!



/ J

RSS 2.0